5 powodów, dla których warto zaprzyjaźnić się z Rukolą

Wielu z nas wie, że owoce i warzywa są zdrowe. Jednym z głównych powodów, dla których warto „zaprzyjaźnić się” z tymi produktami jest ich bogactwo witamin. Smaczne przekąski w postaci kolorowych sałatek czy surówek będą świetnym dodatkiem do wielu dań. Można je serwować zarówno do śniadania, obiadu jak i kolacji.

Coraz częściej na sklepowych półkach można dostrzec mniej znane nam produkty. Jednak fakt ten nie oznacza, że nie warto się nimi zainteresować. Każda nowość może wnieść w nasze menu wiele dobrego. Przykładem jest rokietta siewna popularnie zwana rukolą.

Bogate źródło cennych składników Rukola to zielone warzywo liściaste należące do rodziny kapustowatych. Swoje korzenie ma w krajach śródziemnomorskich, jednak można ją uprawiać również w Polsce. Najczęściej stosowana jest jako jeden ze składników sałatek. Ma przyjemny lekko pieprzny, korzenny lub orzechowy smak.

Wiele osób jest zdania, że warto włączyć do diety rukolę chociażby ze względu na jej skład. Znajdziemy w niej witaminę A, B, C, K i foliany oraz wartościowe aminokwasy siarkowe czy też chlorofil. Rokietta siewna to również bogactwo cennych minerałów takich jak wapń, żelazo, magnez, potas, a także mangan. Wsparcie organizmu Jednym z ważnych powodów używania rukoli w naszej kuchni jest chociażby wsparcie układu kostnego dzięki dużej zawartości witaminy K.

Zawartość błonnika sprawia, że produkt ten jest zdrowy dla układu pokarmowego i perystaltyki. Jako trzeci powód można wymienić jej cenne właściwości zapobiegające anemii, a także wsparcie układu krwionośnego. Dzięki znajdującej się w niej witaminie C możemy poprawić swoją odporność. Piątym, lecz zapewne nie ostatnim powodem, jest możliwość detoksykacji organizmu za sprawą chlorofilu.

Z wymienionych wyżej prozdrowotnych właściwości płynie tylko jeden rozsądny wniosek – warto zaprzyjaźnić się z rukolą.